17 Mart 2011 Perşembe

Yüksek Lisans: Salı Günü Hayallerim Gerçek Oldu

Aslında hayallerimden biri... Bugünü görebileceğimi düşünmüyordum artık. En azından bir süre daha.

Tezimin konusu resmi olarak benim :D (1,5 sene uğraştıktan sonra) Sadece konuyu düşünmekle olmuyor maalesef. Ona uygun akademik bir rapor hazılamak zorundasınız. Ortada bir problem ve onu destekleyici önceden yapılmış çalışmalarla problemi tanımlamalısınız.

Veriyi nasıl toplayacaksınız, kimden toplayacaksınız yani örnek kütlen ne ve ana kütleyi temsil edebilecek mi, hangi sektörde çalışacaksın ve neden bu sektör, bu çalışma ile firmalara ve lüteratüre ne gibi bir katkın olacak?????

Bunlar böyle gidiyor. Bir de İstanbul Üniversitesi Pazarlama Tezli Yüksek Lisans bölümü için yapılan çlaışma %100 yeni olmalı. Yani daha önce yapılmış bir çalışmayı yapamazsınız. Mesela YOK'ün tez arama sitesine girerseniz birçok üniversiteden birçok kişinin aynı konuyu işlediğini görebilirsiniz. Bizde bu yasak. Türkiye'de yapılmamış bir çalışma olması gerekiyor.


Bir de benim danışman hocam oldukça sert bu konuda. İyi anlamda. Yani çalışmanın sonuna bakıp konuşan ve herşeyin olması gerektiği gibi olmasını savunan biri. Benim danışmam hocam birşeyi beğendiyese herkes beğenir çünkü herşeyi ayrıntısı ile görüp sizi bütün aksiliklerden koruyabiliyor.

Bunu olmamış diyerek yapıyor ve nelerin olmadığını söylüyor. Size nasıl yapmanız gerektiğini söylemiyor. Onu bulmak size kalmış.

Ben danışman hocamı çok seviyorum. Acı çektim ama sonunda çok güzel bir çalışma yapmış olacağım. Tezimle gurur duyacağım. Mezun olmak için değil, literatüre birşeyler katmış olmak için, kendimi geliştirmiş bir şekilde mezun olacağım.

Kopya ile, hile ile bilmediğim bir bölümden değil, her yönüyle herşeyini bildiğim gerçek bir "pazarlama uzmanı" olarak mezun olacağım. (diplomamaı alınca sıfay-tım bu oluyor :D hihihii)

Siz siz olun kopya ile geçirmeyin hayatınızı. Kendi ayaklarınız üzerinde durmaya başladığıız zaman size soracaklar sen bunları bilmiyormuydun diye.

Neyse... Hazirana ya da en kötü Eylül'e mezun lurum artık. Yihuuuuuuuuuuuu demek istiyorum :p

3 yorum:

BÜTÜ dedi ki...

senin adına çok sevindim darısı başıma artık :)
bana da beklerim :)
http://butunundunyasi.blogspot.com/

FashionAndMakeupFreak dedi ki...

darısı bütün tez kazazedelerinin başına :)

iyi ki beklemişsin :p bloguna bayıldım :) direk bloguna yorum yazardım ama sanırım ilk yazına kadar okuyacağım bu gidişle :D karar veremedim nereye yorum yazsam :D

safir dedi ki...

ay bende tez yazıyorum benimki myo bitirme tezi :) seninkine göre çok kolay ama bu işler gerçekten zormuş:)

Uyarı - Disclaimer

Bu sitede yazılanlar kişisel deneyimleri içermektedir. Yazılardan dolayı oluşabileceklerden Fashion and Makeup Freak sitesi sorumluluk kabul etmemektedir. Yaptıklarınız sizin sorumluluğunuzdadır.

Everything has been written in this blog is about personal experience. Fashion 'n Makeup Freak doesn't accept any obligation. Everything is in your responsibility.


Bu sitede yayınlanan tüm içeriğin kullanım saihibi site sahibine ait olup paylaşılması, kaynak gösterilmeden yasaktır.
Related Posts with Thumbnails