13 Mart 2011 Pazar

Gerçekten beni buluyorlar yine bir MAC macerası

Ben bu aralar böyle açık bir pembe renk allık istiyorum. Hatta wishlist ime de yazmıştım. 1 aydır da renk bakıyorum. Şimdi zaten bir ton pembe allığım varken ve farklı bir tonunu ararken seçici olmam gayet doğal.

Karar veremiyorum açıkçası. Neyse. Ben dün allıklara bakarken Capacity MAC'te, bol dövmeli bir hanım kızımız geldi yardımcı ollayım diyerek... Ben de dediğim bir çok allığım var ama çok açık bir pembe allık istiyorum ama karar veremedim dedim. Hatta dedim, ihtiyacım yok sadece alasım var. Evet öyle.Canım değişik bir allık denemek istiyor ve MAC'te de bir çok alık gözüme kestirdim.

Baktıki ben karar veremiyorum toz allıklara, krem allık verelim dedi. Aslında krem allık da istiyorum ama evde var zaten ve fazla da kullanmıyorum.

Neyse , bende var ve krem allık sürüp üstüne toz allık sürüyorum uzun süre dursun diye dedim. Bana "Haaa, öyle mi yapıyorsun" bir ukala bir ukala. Sonra neyse ben karar veremedim deyince, bana sen zaten almayacaktın zaten bakışı ve ses tonuyla haa tamam oldu falan filan demesin mi!

Ooooof.... Şu MAC biran önce internetten satışa başlar da rahatlarım ondan sonra.

Ben ki %90 MAC ürünlerimi Türkiye'den alan insanım, kaçırttırıyorlar insanı. O kadar ABD'ye gittim geldim. Hiç varmıydı MAC ürünü? Kaç tane aldım oradan? Blog yazmadan öncesi de var MAC alışverişlerim.
Yahu ne bahtsızım. Herkes bir şekilde hayatında hep bir yerden bir action yaşar ama bana gele gele uyuz satış danışmanları ve toplu taşıma aracı kabusları(hep üstüme oturuyorlar :_( ) denk geldi.

Bir daha daha önceler yaptığım gibi kararımı verir 2sn. alıp kaçarım. Evet ben alışverişlerimi böyle yapıyorum. Ben değilim aslında tek şikayetçi. (Ahhhh ah aslında Capacity Mac'te bir eleman vardı. Erkek mua yani :p Çok iyi biriydi. Ürünleri mıncıkla istediğin zaman karar ver ve al.Aslında erkek muaların hepsi iyi. Neyse benim zaten kızdan çok erkek arkadaşım var. Ben kızlarla aynı dili konuşmuyorum :p) (Bir de İstinye Park Mac'te bir kadın mua var. O da süperdi ama hala orada mı bilmiyorum)

Kenara not düşeyim; Ben Ataköylü idim 1,5 sene öncesine kadar(26,5 sene) ve hayatım orada, müstakbel beyim ise Etilerli. O yüzden ben Avrupa yakasının her yerinde alışveriş yapmış oluyorum. Hani bu kız bir orada bir burada derseniz nedeni bu. Hatta Annem Acıbademli olduğundan annanemlere falan gittiğimde de Anadolu yakasını  talan ediyorum :D )

İyi ki tekstil ürünleri satan kadın erkek genellikle herkes birbirinden iyi ve müthiş insanlar oluyor. 2 sohbet birkaç alışveriş. Ooooh süper gün...

Bana göre kozmetik sektörü satış danışmanları %90 kötüyken Tekstil sektörü satış danışmanları %90 iyi...

Türkiye'de internet satışının gelişip dallanıp budaklanıp süper olması dileğiyle gevezeliğime son veriyorum... :D

13 yorum:

tubiss dedi ki...

aa dün bende oradaydım hatta bir erkek muanın bekletmesi yüzünden yarım saat boyunca çıkmadım bile sen hangisini söylüyorsun dövmeli olan kısa sarı saçlı mı :) başka dövmeli yok galiba :))

FashionAndMakeupFreak dedi ki...

evet o kız :) ben 5te capacitydeydim mac e 6.30da falan uğramışımdır.

Bir elimde iphone um bir kolumda da çanta olup (dirsek kıvrımında) o zaman ilgilenirler adam gibi :)

aklımda ürün belli ise direk ben bunu istiyorum diye kasaya gidiyorum ve hemen alıp kaçıyorum :) yaşasın bloglar!!! sayelerinde internet başında karar verip zaman ve sinir kaybetmeden alışveriş yapabiliyoruz :)

tubiss dedi ki...

ya inanmıyorum aynı saatlerde oradaydım seni görmüş olabilirim :D o sarışın bayan bir ara allık kısmında birisiyle ilgileniyordu bende o ara kardeşimle dikiliyorduk ortada :D

FashionAndMakeupFreak dedi ki...

hkeşke bakınsaymışım etrafa :) Siyah skinny jean, beyaz spor ayakkabılar ve siyah kısa kaşe montlu benim :) yanımda da arkadaşım vardı...

tubiss dedi ki...

:)) zaten 2 kişi duruyordunuz :) demek ki görmüşüm seni hihi ^_^ aslında o kız iyidir hatta konuştuk muhabbet ettik ayaküstü ama dün çok kalabalıktı sıra gelmesi için yarım saat bekledim işte :) sen erkek mualardan hangisinden alıyorsun Ahmet'mi Özgür'mü :)

Aslı "TILSIM" Palabıyık dedi ki...

Valla Mac'e ne zaman gitsem ve "bilmem ne ürününün şu rengini arıyorum" desem muaların umursamaz ve küçümseyici bakışlarını hissediyorum üzerimde. Ben de çıkıp gidiyorum, bir şey alacağım varsa da almıyorum.

FashionAndMakeupFreak dedi ki...

Açıkçası hiçbiri ile muhabbet etmediğim için tanımıyorum hiçbirini. Zate hangi mac e denk gelirsem oradan alıyorum. Sadece eskiden bir eleman vardı ama adını bilmiyorum. O süper bir mua idi sadece.

Ben hep alacağımı belirleyip gittiğim için mua lar ile konuşmuyorum. Bunu istiyorum diyorum ve alıp gidiyorum.

Beni beğenmiyorlar mı? :p neden bana herkes ukala davranıyor. Ben gayet şirin şirin sormama rağmen :_( böhüüüüüüüüüüüüü....

Bir de Sephora dakileri sevmem. Hatta o konuyu Astoria Sephora da çalışan süper iyi bir elemana sormuştum ve Bakırköy müşterisinin üst tabaka olmadığı için öyle davranıyoruz demişti. Pes!!!

Ben de alacaklarımı unutuyorum bu kişiler yüzünden. Artık günlük plan gibi alacak listesi de yapmaya başladım :)

monika dedi ki...

MAC'leri Sephora'ları geçtim, normal bildiğimiz parfümerilerdeki satış elemanlarında da aynı tavır var. artık parfüm, kozmetik kokusundan falan mıdır nedir kafayı buluyorlar sanırım! 4-5 yıl önce lise sonda öğrenciyken bordo dudak kalemi alacaktım kendime, kadın yalnız fiyatı 5 lira almıycaksan hiç boşuna çıkarmayayım dedi! bildiğin carmina dudak kalemiydi kadının getirdiği de zaten! hayır yine o yıllarda ne zaman annemle bu parfümerilere gitsem epey bi miktar harcatmadan çıkartmıyordu hanım kızlarımız bizi mağazadan! 1-2 yıl önce de kırmızı ruj bakarken ben, kızın gösterdiği bikaç tonu beğenmeyince kırmızı kırmızıdır başka tonu yoktur ki falan diye çıkışmıştı bana ama ona sinirlenmekten ziyade gülmeyle yetinmiştim. cidden niye sadece kozmetik sektöründe bu var bunu biri bana açıklasın! işe alınırken özel mi seçiliyorlar acaba?

makyajblogum dedi ki...

Ben genelde MAC çalışanlarından rahatsız olmuyorum,aslında içeri girince öyle uzun uzun canım bakmak isterse açık açık "bakıyorum ben tşk.ler" diyor geçiyorum...

Beni asıl irite eden Sevil ve Tekin Acar, o mağazalardan kırk yılda bir ürün alırım! içeri girer girmez 15-20 kişi birden hoşgeldiniz diye atlamıyorlar mı gerçekten rahatsız oluyorum, bu tamamen şirketlerin yanlış politikası aslında!Zaten o mağazalardan alacağıma yurtdışından veya internetten almayı tercih ediyorum...

Benimde şansım hep uyuz tekstil çalışanlarına denk geliyorum, özellikle bu konuda zara 1 numara! :(

tubiss dedi ki...

bak bunu ilk defa duydum o ne demek yaa bakırköydekiler üst tabakadan değil töbe töbe yaa, biz o zmn istinye parka gidelimde üst tabaka olalım oradakilere de diyelim ki buraya sakın gelmeyin seviyeniz düşer :/ ne kadar kendini bişey sananlar var ya :/ inşallah Mac'e girmeyi becerebilirim de ben hepinize yardımcı olmaya çalışırım :))

FashionAndMakeupFreak dedi ki...

@monika, senelerdir böyle kozmetik sektörü. Hatta Tekin Acar'dan ilk clinique alışverişimi yaptığım zaman içeri titreyerek girdim resmen. İyi ki görevli iyi biri çıktı da rahat rahat alışverişimi yaptım ama o da o günlükmüş. Sonrasında biten ürünlerimi tamamlamak için gittiğimde kendi ürünümü alıp kasaya gidip kaçıyordum. Şimdi ise fiyatlar uçmuş. İnanamadım. Ben o kadar apır ve sıvı ürünleri Türkiye'den alırım daha iyi derken artık onlarda da ABD ye döndüm. Yazık oldu..

@makeupwithstyle, Evet soğru diyorsun Zara bu konuda gerçekten kozmetikçilerle yarışır. Bir de Aldo. Bana biten bir rün için şimdi mi geldi almak aklına demişti Taksim Aldo. Zara'dan ise "üfff seninle mi uğraşıcam" şeklinde bendellenip çıkıyorum. Zara aslında 2007 kriziden önceki kalitesini kaybetti. Belki gençlerin çalışmasındandır herhalde Zara'nın kardeş markaları Pull&Bear gibi markalarda rahat ediyorum. Bazen kalmayan bir ürünü modelin üzerinde var ise çıkarmaya üşenen hanım kızlarımız oluyor ama beylerimiz hemen indiriveriyor :)

@tubiss, nasıl mutlu bahtiyar bir insan olurum anlatamam. Alışveriş sadece ihtiyaç gidermekten çıkar hazcı bir kimliğe bürünür ki MAC'in özellikle koleksiyonları ile sağlmak istediği de hazcı alışveriş ama bu ülkemizde yanlış yapılıyor. Yani almayacağın ürünleri alıp ta çıkmıyorsun...

Umarım girersin MAC'e. Tüm iyi dileklerim seninle. Bence en azından, kulaklarının heryerini deldir ve bileklerine dövme yaptır. Kesin girersin :p

caramel dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum. Özellikle Mac'de çalışanlar çok felaket. Ukala. Ben İstanbul dışındayım. Her geldiğimde elimde aklımda listemle Taksim MAC'e uğruyorum. Bir seferinde belki aklımda 4-5 allık, 10-15 far vardı. Mac'e giriş yapıyordum. Alma niyetli gittim. Çok para tutucak biliyorum ama bi daha gelip almam mümkün değil İstanbul'da yaşamıyorum çünkü. Hiç Mac farım yoktu sadece 2 tane allığım vardı. MUA'Den temptaliadan, bloglardan isimleri alıp gitmiştim. Ama nasıl kalabalık içerisi cmts akşamı. Benle ilgilensinler die bekledim bekledim, sonra benle ilgilenen çocuk inanılmaz ukala, havalı salak salak laubali konusan biri çıktı. Neyse rica minnet elimdeki listelere baktık ve en sonunda ellerinde mevcut olan bi kaç tanesini güç bela alabildim. Bir sürüsü kalmamıştı. Ki buna ragmen alışverişim çok yüklü tuttu. Bana söylediği lafı söylüyorum: "Sen makyajla kafayı mı bozdun?" Bir insan bu kadar terbiyesiz bir laf edebilir mi yahu müşterisine??? Benim şartlarımda aklında listesi olan insan kafayı bozmus mu oluyor. Ben makyaj yapmayı çok seviyorum bu kadar. Ben olmasam benim gibiler olmasa bu firmalar ve MAC ürünlerini kime satacak allah aşkına. Ben ve benim gibi olanlar sayesinde para kazanıyor firması ve cebindeki maaş bunun sayesinde ödeniyor. Biz(müşterileri) varsak onlar var. O aksam resmen benim moralimi bozdu tavırlarıyla. Şikayet etmeyi düşündüm ama biliorum ki hepsi böyle ve de kimsenin ekmeğiyle oynamak istemem. Ben durumumu ona da anlatmıştım, şehirdışındayım iternetten baktım bunları almaya geldim diye. Belki o tavrı olmasa bana yaptığı satışın 3-4 katını yapacaktı ama mahrum kaldı. En son gittiğimde ise bloglardan tanıdığım Özgür MUA vardı. Aa ben sizi tanıorum diyip onun yanına gittim. Kendisi çok daha yardımsever ve sıcakkanlı idi. Aklımdakileri söyledim. Hem akıl verdi, hem de beni yönlendirdiği oldu. Bazı ürünlerden ufak testerlar bile verdi. 10-15 dakika içinde hepsini alıp çıktım. Diğer çocuk da öyle olsaydı ya o nie öyle deildi? Ben anlamıorum bu olayı. Daha önce allıklarımı aldığım kızlar da çok süper değildi ama en azından ukalaca davranmadılar ne sorduysam soğuk, mesafeli bir şekilde hallettiler. Gerçi insan biraz sıcaklık görmek istiyor. MAC sorumluları keşke görse bu yazıyı.

FashionAndMakeupFreak dedi ki...

Şaka gibi diyorum başka da birşey demiyorum!!! Sen o satış üzerinden komisyon alıyorsun kardeşim. Hahahaha çok satacağı için laf edeni de ilk defa duyuyorum. Halleri perişanmış anlaşılan.

Harvey Nichols'da görmedim böyle davranış şekli. Orasının daha beter davranması lazım. Ne de olsa A+ bir marka. Ben oradan ilk alışverişimde çok eğlenmiştim. Tipim de normaldi. İş zamanı, öğlen tatili idi.

Firmaların bunları okuyacağına eminim çünkü genel olarak firmalar beni sevmez mesela. Okudukları belli bu durumdan. Ben pazarlama çıkışlı olup üstüne de okuyucularımda pzarlama zekası yaratmaya çalıştığım için, bilinçli tüketici olun dediğim için hiçbir zaman da sevmeyecekler. Umarumda da değil. En fazla kozmetik sektöründe iş bulamam o kadar. Zaten geçmişimde de tekstil var. Bayılıyorum da tekstile :D

Yanlış anlaşılmasın, diğer bloglar hep iyi şeyler yazıyor ve firma yanlılar demiyorum. Sadece ben genel olarak tüketim adına tüketiciyi bilinçlendirecek farklı yazılar da yazıyorum. Sadece ürün tanıtımları ve alışverişler yok malum benim blogda...

Uyarı - Disclaimer

Bu sitede yazılanlar kişisel deneyimleri içermektedir. Yazılardan dolayı oluşabileceklerden Fashion and Makeup Freak sitesi sorumluluk kabul etmemektedir. Yaptıklarınız sizin sorumluluğunuzdadır.

Everything has been written in this blog is about personal experience. Fashion 'n Makeup Freak doesn't accept any obligation. Everything is in your responsibility.


Bu sitede yayınlanan tüm içeriğin kullanım saihibi site sahibine ait olup paylaşılması, kaynak gösterilmeden yasaktır.
Related Posts with Thumbnails