11 Nisan 2012 Çarşamba

Benim gibi alerjikler için şöyle birşey çıkmış

İlginç bir haber, merak ettim. Araştırmak lazım. Bilgisi olanlar paylaşırsa sevinirim. Hep çektiğim ve çekmeye devam edeceğim bu alerji kabusu kökten biterse süper olur :) Tabii ki ne kadar olduğu ve sigoratnın da karşılayıp karşılamaması büyük bir önem taşıyor benim için. :)

Hem mevsimsel, hem de tüm yıl süren alerjik nezle ile boğuşanlar, çareyi en yeni teknolojik tedavi “rhinolight” yani ışık tedavisinde buluyor.

Özellikle bu mevsim çok rastlanmasına karşın kimi hastalarda yıl boyunca süren ve ilaç tedavisi gerektiren alerjik nezlenin neden olduğu hapşırık, kaşıntı, şiddetli burun akıntısı gibi şikayetler artık birkaç dakikalık seanslarla uygulanan ışık tedavisi ile ağrısız bir şekilde ortadan kaldırılıyor.

KBB, Baş ve Boyun Cerrahisi Uzmanı Doç. Dr. Teoman Dal, “Alerjik nezle özellikle çalışan ve aktif sosyal hayatı olan insanları perişan eden bir hastalık.  Hayat kalitesini ciddi şekilde bozan ve hastaların sürekli ilaç ve sprey tedavisi kullanmalarını gerektiren bu problemden Rhinolight ile bir yıl boyunca hiç ilaç kullanmadan kurtulmak mümkün. Bahar alerjisinde iki hafta içinde 6 seans, tüm yıl devam eden alerjide ise bir ay içinde toplam 8 seans yapılan birkaç dakikalık Rhinolight uygulaması ile kaşıntı, akıntı, hapşuruk gibi her türlü alerji kökeni şikayet bir yıl süre ile başarı ile azaltılmakta ya da yok edilmektedir.” dedi.

Her seansta iki ila üç dakika arasında değişen sürelerde uygulanan Rinolight tedavisinde, özel dalga boylarındaki ışınların karışımından oluşan bir ışık kullanılıyor ve burun delikleri yolu ile yapılan uygulama sırasında herhangi bir sıcaklık ya da ağrı hissi oluşmuyor.  Rhinolight uygulaması dokularda herhangi bir kalıcı hasar oluşturmadığından alerji hastalarında hiçbir sorun oluşmadan uzun dönemler kullanılabiliyor.

Rhinolight’ın Etkileri :
·        Mukozada alerjik reaksiyona bağlı histamin maddesi salınmasının engellenmesi,
·        Histamin üreten mast hücrelerinin salgı yapmasının önlenmesi,
·        Burun mukozasında T lenfosit ve eozinofil adı verilen hücrelerin miktarında azalma,
·        Hastanın burun salgılarında ECP ve interlökin-5 gibi alerjik reaksiyonlarda artan maddelerin miktarının azalması.
Mevsimsel alerjisi olan hastalarda toplam 6, tüm yıl alerjisi olan hastalarda ise 8 seans olarak uygulanan ışık tedavisinde hastalar 3-4 seanstan sonra tedavinin olumlu etkisini belirgin olarak hissetmektedir.  Işık tedavisinin beklenen etki süresi bir yıl olup bu sürenin sonunda tedavi tekrar uygulanabilmektedir.

9 yorum:

Uzun ince kıvırcık dedi ki...

Ben bunu ilk defa duyuyorum fakat bende alerjik astım vardı yaklaşık 4-5 sene aşı tedavisi gördüm. Sürekli olarak aşılandım :P O dönem özel bir yerde tedavi gördüm, sigartanın aşılarından insanların kesin sonuçlar elde edemediğini öğrenince. Şİmdi çok şükür iyiyim. Benim alerjim toz, polen ve sigaraya karşıymış. Bunlar yetmiyormuş gibi kahkaha attığımda uzun yürüdüğümde ve ya biraz üşütttüğümde bronşlarım sıkışır hırıltılı nefes alıp vermeuye başlardım. Kaç kez hastaneye acile gittiğimi biliyorum . Çok şükür o günler geçti. Fakat ne kadar tedavi olursak olalım yine de nüksetme ihtimalı ver diye biliyorum. Ben tedavi oldum diye toz sigara vs üstüne üstüne gidersem vay halime..
Geçmiş olsun diyorum! İnşallah sende şifanı bulursun canım..

Unknown dedi ki...

Bana bir beş sene önce falan yaptılardı bu rhinolight'ı :D
daha rahatım sanki onun sayesinde. sürekli ilaç kullanmıyorum bile. burna ışın gönderiyorlar, oradaki bir şeyleri yakıyorlar.
tıp fakültesinde yapmışlardı, herhangi bir ücret ödememiştim. ama 5 sene içinde çok çok şeyler değişti. :/

FashionAndMakeupFreak dedi ki...

Bende aşı işe yaramadı. Ömrüm boyunca ilaç kullanmak zorundayım. Onda d avücut alıştıkça ve zamanla alerjim artıyor. Benimki polen ve ev tozu akarları. Akarlar pek etkilemiyor ama polenler bitiriyor beni resmen. Tıp fakültesinde yapılmışsa o zaman sigortanın geçtiği bir özel hastanede de bulabilirim o zaman. Teşekkürler kızlar bilgiler için. 5 yıl önce varsa şimdi daha yaygındır diyerek yehuuu diyorum :p

Unknown dedi ki...

acaba bende de işe yarar mı? bende de alerjiye bağlı burun akıntısı ve geniz akıntısı var. bütün yıl boyunca hem de. artık illallah geldi =(

Adsız dedi ki...

ayy e bu süper bişey!! :) allerjik astım çok kötü bişey :((

Adsız dedi ki...

ayy sorma sorma bende kaç gündür polenler yüzünden kesintisik öksürüyorum çok kötü :(( geçmiş olsun şekerim..

sedindunyasi.blogspot.com

Gizemce Hayat... dedi ki...

yazını okuduktan sonra dr. gittim... teşhisimi aldım eve geldim alerjik rinit mişim... rhinolight sisteminden bahsettim haberi yok...
nasıl dr anlamış değilim... bana soruyor nerden öğrendiniz diye...
kusura bakmayın ama merak ediyorum hiç tıp dergisi fln okumuyor mu?

geçmiş olsun... tıp gelişmelerinden bihaber dr düşmeden tedavi olursun umarım...
sevgiler....

FashionAndMakeupFreak dedi ki...

Teşekkürler arkadaşlar :)

Tıp fakültesinde 5 sene önce varmış arkadaşımızın yazdığı gibi. Gittiğin doktorun bilmemesi gerçekten garipmiş. :S Gitmeden evvel hastaneyi arayıp sormak lazım. Geçmiş olsun canım.

Bana Sıkça Yaz dedi ki...

Bu gerçekten işe yarayan bir şey mi!
Allahım ağlamak istiyorum. Işına boğsunlar beni pls.

Uyarı - Disclaimer

Bu sitede yazılanlar kişisel deneyimleri içermektedir. Yazılardan dolayı oluşabileceklerden Fashion and Makeup Freak sitesi sorumluluk kabul etmemektedir. Yaptıklarınız sizin sorumluluğunuzdadır.

Everything has been written in this blog is about personal experience. Fashion 'n Makeup Freak doesn't accept any obligation. Everything is in your responsibility.


Bu sitede yayınlanan tüm içeriğin kullanım saihibi site sahibine ait olup paylaşılması, kaynak gösterilmeden yasaktır.
Related Posts with Thumbnails