24 Şubat 2011 Perşembe

Sağlık mı Güzellik mi?

Sevgili Bilgen'in blgunda konusu açılınca yazmak istedim. Ucuz diye nefsimize yenik düşüp içeriğini bilmediğimiz makyaj ya da cilt bakım ürünlerini almak ne kadar doğru? Özellikle son zamanlarda insanların bilinçlenmesi ile (işte az da olsa bir kısmı) organik ürünlerden tutun tasarruflu yaşam için devlet ve özel idarelerin de bilgilendirmeleri ve destekleriyle katkısız temiz yaşam için atılan adımlar sürerken bu bilinci özellikle renkli kozmetik ürünlerde de sürdürmemiz gerektiğini düşünüyorum.

Açık konuşayım. Bugün yarın o kullandığınız ucuz malların vücudunuzda biriktirdiği kimyasallardan kanser falan olduğunuzda tasarruf ettiğiniz 3-5 kuruşla hastane masraflarınızı karşılayabilecek hatta da daha da kötüsü kendinizi mezardan geri döndürebilecekmisiniz?

Hayatınızda herşeyi uzun vadede düşünün. Eskiler ucuz etin yahnisi yavan olur demişler. Düşünün artık eskiden beri böyle...

Şimdi bir malın ucuz olabilmesi için şunlar gereklidir;

1- Ucuz hammadde
2- Ucuz işgücü
3- Ucuz lojistik hizmetleri (depolama,dağıtım vs.)
4- Düşük vergi (devletin poltikaları ile ilgili olduğundan firmanın yapacağı doğrudan birşey yok)
5- Satış yeri (internet, mağaza, doğrudan vs.)
6- Düşük reklam maaliyetleri ya da 0 reklam maaliyeti yani reklam yapmamak.
7- Üretim miktarı arttıkça birim maaliyet düşer.

(eksiğim varsa affola)

Ucuz hammaddelerden en yaygını, rujlara kalıcılık sağlayan kurşun, vücuttan arılmadığı için birikerek uzun vadede cilt kanseri riskini oluşturuyor. (Kişinin bağışıklık sistemi ve cilt hassasiyetine göre değişiyor)

Çeşitli maddeler için Boya Küpü'nün yazılarını okuyabilirsiniz. TIK TIK

Gıdalarda dikkat ettiğimiz kadar kzmetikte de dikkat edelim. Heryer kimyasal doldu diyip atın ölümü arpadan olmaz.

Bilinçli olun ki firmalar sizi kandıramasın. Pahalı markalar ülkemizde pahalı maalesef. Türkiye'ki firmaların çoğu ki bu yabancı markaları da ülkemize getiren firmalar, çoğunlukla kendi ceplerini düşündükleri için kar marjları fazla oluyor.

Ne ucuz markalar sağlığınızla oynasın ne de pahalı markalar cebinizle. Siz bilinçli olduktan sonra size muhtaç olan firmalar döner dolanır yine size gelir.

Ülkemde yavaş yavaş fiyatlandırma konusunda adam akıllı işler yapan firmalar, çalışanını ve müşterisini düşünen firmalar var. Siz onlardan alışveriş yapın ki diğerleri de onları örnek alsın.

Fiziksel ve psikolojik sağlınız yerinde olsun istiyorsanız, önce Okuyun!!! sonra alın...

10 tane rujun olacağına ucuz, 1 tane olsun en güzeli olsun...

12 yorum:

monika dedi ki...

güzel olmuş uyarın canım teşekkürler, bu konuda ben de epey duyarlı sayılırım, içerik listesini okumadan ürün almamaya özen gösteririm, ve çoğu içeriğin ne anlama geldiğini, yararlarını zararlarını da internet aracılığıyla öğrenmeye çalışırım. Fakat keşke iş ucuzlukla pahalılıkla bitse!! www.cosmeticsdatabase.com adlı sitede kullandığınız kozmetiklerin adlarını yazıp, ürünün içeriğini içindeki hangi maddenin neden zararlı olduğunu görebilirsiniz. ruj demişken hemen ysl'ye bir bakayım dedim birkaç dior ve chanel ürününe de baktım. hepsinde büyük oranda sağlık açısından riskli olduğu düşünülen maddeler var. bu site A.B.D.'de bir bilinç oluşturmak amaçlı yapılmış. link vereyim baktığım YSL gloss'a http://www.cosmeticsdatabase.com/product/274665/Yves_Saint_Laurent_GOLDEN_GLOSS/
bu yüzden daha çok "gerçek" mineral markalara yönelmeye çalışıyorum. http://www.safecosmetics.org/display.php?modin=50 burada bahsettiğim mineral/organik/doğal kozmetik üreten markaların listesini bulabilirsiniz. iyi günler.

FashionAndMakeupFreak dedi ki...

Clinique eski rujlarında da kimyasal çokmuş, kaldırdılar zaten piyasadan birkaç sene önce...

Böyle sitelere hiç güvenme. Direk etken maddelerin isimlerini araştır.

Günümüzde kendi düşüncesini adapte etmek için her yalanı söyleyen var.

Markalara saldırı amaçlı yalan yanlış bilgilerle dolu diteler çok. En komiği de politik ulularaası bir problem oldu mu birçok marka on gündeme göre menşei değiştiriyor :) HaHaHa!!!

A ülkesi bir yamuk yapmışsa ülkemizdeki birçok yabancı marka hatta Türk markaları bile (evet şaka gibi) oo sitelere göre yamuk yapan A ülkesine ait oluveriyor birden.

Yaa buna inanlar dolu. Şaka gibi. Ya yabancı markaları geçtim, sen ülkenin marklarını da mı tanımıyorsun bire cahil!!!

Neyse, demek istediğim internetteki blog gibi müşteri içerikli siteler hariç ve resmi kendi siteleri hariç her siteye güvenme. Direk etken maddenin adını gir ve onu arat. Ekşi sözlük bile yeter :)

Bu konudaki duyarlılığın için çok teşekkür ederim canım :)

Bilgentolis dedi ki...

saol bilgilendirici postun için. monikanın yazdığı siteye de bakıcam şimdi. işte ne yazık kipahalı markalar bile zararlı içerikli ürünler satıyorsa bu sefer bu kadar çok para verdiğim için daha da acıyorum. ama elbette onlar biraz daha dikkatlidir ucuz markalardan. bu da var.

elif dedi ki...

canım ben mac allıklarımın arkasındaki içerik listesine baktım geçen gün böyle bi yazı okuduktan sonra,az para vermiyoruz sonuçta ve feci bir var,akın akın güvenerek alıyorz, makyaj bloglarının 1 numaralı markası ama içerisinde talc ve paraben bulunduğunu gördüm ne farkı kaldı şimdi macin bi milyoncudaki allıklardan:(

FashionAndMakeupFreak dedi ki...

Merak etme :) talc tan birşey olmaz. Paraben ise %1 e kadar vücuda birşey yapmazmış. Zaten bütün bu maddeler belli bir oranın altında dokunmuyor. Yine bazı maddeler haricinde. Şimdi bu içerik listesinde ortadan sona doğru olanlar az miktarda olanlardır ve endişelenmeyi gerektirmez. İçin rahat olsun. O şekilde düşünürsen hiçbirşey kullanamazsın.
Bir de hijyenik üretim önemli. Büyük markalar en ufak bir sağlık sorununu göz alamazlar çünkü bu onların tüm hayatlarını etkiler. Batmaya kadar götürür. Büyük markalara (ucuz ya da pahalı) güven, onların yapacakları bu tip bir hatanın sonuçlarının onlara düşünüldüğünden daha fazlasına mal olacağı için böyle bir riski göze alamazlar!!!

mrtha dedi ki...

sağlıklı ruj için marka tavsiyen ?

Aslı "TILSIM" Palabıyık dedi ki...

Ben katılmıyorum, umarım gelecekte kansere falan yakalanmam allah korusun ama ucuz markaların takipçisiyim ben. Dediğiniz gibi pahalı markalar gerçekten adam soyuyor; bir dudak kalemi için 50 tl gibi komik rakamlar isteyebiliyorlar. Ama aynı işi gören (belki daha az kalıcı olan) farklı bir markanın dudak kalemi 1 tl. Bu arada 1 milyonculardan söz etmiyorum; dupe diye söz edilen süpermarket kozmetikleri gayet kaliteli bence. Loreal, maybelline, oriflame, avon vs çok kötü markalar değiller. Ayrıca daha makul ücretler talep ediyorlar.

1 tane olsun, en iyisi olsun diyorsunuz ama makyaj bloglarında da her gün 8173487 yeni ürün tanıtımı yapılıyor. "Bunu beğendim", "şunun şu özelliğine bayıldım" diye övdüğünüzde biz okurlar da gidip saldırıyoruz o markaların ürünlerine.

Şunu yapmıyor muyuz her gün:

"Bugün şu kıyafeti giydim, şu renk far kullanayım. Bu fara bu renk allık gidiyor. E, allık ile ruj da uyumlu olmalı. Rimelim kirpiklerimi dolgun mu göstersin yoksa tek tek ayırsın mı? Sivilcemi kapatıcıyla saklayayım, olmadı kapatıcı kullanayım. Yoksa bugün sadece gloss mu sürsem?"

Bu ürünlerin hepsi cilde değiyor, hepsi kaliteli olmalı. Ama benim her ürünü en kalitelisinden ve pahalısından almaya maddi durumum yetmez; kozmetiğe milyarlar harcayacak kadar delisi değilim bu işin. Üstelik ünlüler gibi podyuma ya da televizyon ekranına çıkmıyorum her gün, mükemmel görünen bir makyaja ihtiyacım yok. Ve her gün aynı makyajı da yapmak istemiyorum. Kanser de olmak istemiyorum.

Ne yapmalıyım?

FashionAndMakeupFreak dedi ki...

iyi de Alsıcım dediğin markalar ucuz marka değil ki :)

benim blogumu hiç mi okumuyorsunuz? Oriflame üyesi olduüumu ve Oriflame ağırlıklı alışveriş yaptığımı biliyor olmanız lazım.

Ucuz marka dediğim, ismi bilinmedik, içeriği yazmayan, inanılmaz ucuz fiyatlara satan ve özellikle pazarlardaki kalitelimarka taklitleri gibilere dikkat edin diyorum.

Neyin ne olduğu beli olmaz. İyi sandığımız da kötü olabilir, kötü sandığımız da iyi olabilir.

Aldığınız malın içerik listesini okuyup araştırın ne olur ne olmaz diyorum. Bu kadar...

Avon, Oriflame, Loreal grubu, P&G grubu vs. bunlar büyük marka olup ucuz olanlar piyasa genelinde.

Büyük marka ile pahalı marka ayrımını yaparsak ki ben öyle anlatıyorum ama tabii ki karışıklık olabilir, öyle düşünelim.

Aslı "TILSIM" Palabıyık dedi ki...

Ben pahalı marka deyince Nars, YSL ve Mac gibi markaları düşünmüştüm :/

FashionAndMakeupFreak dedi ki...

Tamam :/ O markalar pahalı markalar ve kar marjları maalesef ülkemizde fazla olan markalar.

Ben diğerleri için benim kötü marka dediğimi zannettiğini düşündüm. Neyse, buradan da insanın kendini anlatması çok zor tabii ki...

Kısacası, adını bilmediğin markanın içerğini sorgula...
Her söylene inanma ve kendi araştırmanı kendin yap...
Çok ucuz olan herşeyin içeriğinden şüphe et ama fiyatı ne olursa olsun herşeyin içeriğini kontrol et.
Tanınmış büyük küçük her firmanın "adı" oldğu ve bu "ad" ın ise değeri iddi rakamlar olduğu için onlardan memnuniyetin çok olur.

Çünkü isimleri lekelenirse marka değerleri düşer ve iş batmaya kadar gider...

monika dedi ki...

ya bu arada benim dediğim site de içerik odaklı bir site, yani marka kötüleme gibi bir olayı yok, çoğu ürünün içerik listesini yayınlıyor, maddelerin yoğunluğuna göre ne kadar zararlı olduğunu, her maddenin tek tek ne gibi zararla ne oranda maruz kalındığında yol açabileceğini, bunun hangi araştırmalarla kanıtlandığını belirtiyorlar. ve mesela önceki yorumumda örneğini verdiğim YSL markası; bir ürünü için çok zararlı olduğunu söylerken başka bir ürünü içinse çok güvenliği olduğunu yazabiliyorlar.en organik markalarda bile çıkabiliyor bu durum. her markanın yüz akı ve yüz karası ürünleri var diyebilirim bu sitede bu da tarafsız olduğunu kanıtlıyor bana. dediğim gibi girip okursanız zaten tamamen bağımsız ve bilimsel araştırmalara dayalı bir site olduğunu göreceksiniz. onlar da aynen sizin de dediğiniz gibi içerik listesindeki sıraya göre hareket etmemizi öneriyorlar.

FashionAndMakeupFreak dedi ki...

süpermiş o zaman. artık bu tip sitelere de şüpheci yaklaşıyordum çünkü önüne gelen site açar oldu.

bu arada daha yeni neler öğrendim ama o yerlerin üretim hattında çalışmış ve çalışan arkadaşlarımın başını belaya sokmamak için birşey de diyemiyorum. Tek diyeceğim şu eczanede de satılsa Türkiye üretimli ürünlere şüpheci yaklaşın. Allahtan hepsi kötü değil ama büyük küçük birçok sağlığımızla oynayan hem gıda, hem sağlık hem de kozmetik firması var. OOOOF OF!!!

Uyarı - Disclaimer

Bu sitede yazılanlar kişisel deneyimleri içermektedir. Yazılardan dolayı oluşabileceklerden Fashion and Makeup Freak sitesi sorumluluk kabul etmemektedir. Yaptıklarınız sizin sorumluluğunuzdadır.

Everything has been written in this blog is about personal experience. Fashion 'n Makeup Freak doesn't accept any obligation. Everything is in your responsibility.


Bu sitede yayınlanan tüm içeriğin kullanım saihibi site sahibine ait olup paylaşılması, kaynak gösterilmeden yasaktır.
Related Posts with Thumbnails