3 Şubat 2010 Çarşamba

Göz Kalemim Akmasın İstiyorum!!!

Makyaj yapmaya ne zaman başladım bilmiyorum ama ilk kullandığım malzeme siyah göz kalemi idi. Akmasından bıktığım için kalem yerine yoğun pigmentli siyah farı göz kalemi gibi kullanmaya başladım. O zamanlar tabii ki makyaj bazları da yoktu. Kalemi de pudra ile sabitlemeye çalışmaya başlamıştım üniversitenin ilk yıllarında. Ne zaman makyajla yakından ilgilenmeye başladım sorunum çözüldü. İşte göz kalemini akmada, dağılmadan gün boyu kullanmanın yolları...

İşin püf noktası yağlanmayı önlemek... Sıvı olan herşey makyajın akmasına neden olur, suya dayanıklı ürünler hariç ki bunların da gerçekten suya dayanıklı olanları fiyatlıdır.Genellikle ruj,fondöten ve maskara üretirler suya sayanıkllı olarak... göz kalemi yok :( ama o kadar da önemli değil artık... Neden? Çünkü far bazları var...

1- Farınızı da göz kaleminizi de ilk sürdüğünüz andaki gibi temiz tutan far bazlarıdır ama cilt tipinize göre farklı bazlar seçebilirsiniz.
Benim cildim karma ve göz kapaklarım hafif yağlı diyebilirim. Tabii ki T bölgesi kadar yağlı olmaz ama kuru ciltlerin sahip olduğu göz kapakları gibi kuru değildir. Bu durumda en uygunu Too Faced Shadow Insurance far bazıdır. Sadece göz kapağına değil alt kirpik dibine de uygulamakgöz kaleminizin akmasını engelleyecektir.

Kuru cildiniz varsa ve göz kapağınız da kuruysa daha geniş bir far bazı seçeneği ile karşılaşırsınız. Hfif yağlı olan far bazları bu tip ciltlerde başarılı olacaktır. NYX, ELF gibi uygun fiyatlı ürünler Urban Decay ya da Too Faced far bazları kadar uzun süreli olmasa da 4 saat gibi bir süre dayanıyorlar.

Bende olmayan ama ELF bazlar içinde en iyisi olduğunu okuduğum ELF Mineral Far Bazı 6-8 saat dayanabiliyormuş.

2- Bunlar da kar etmezse ya da işinizi sağlam kazığa bağlamak istiyorsanız ki benim de tercihimdir, göz kalemini far ile sabitlemek. İster aynı renk ister farklı bir renk olsun far ile üzerine hafif darbelerle farı yedirmek kalemin kalıcılığı için oldukça iyi olacaktır.

3- Kesinlikle suya dayanıklı göz kalemi kullanmak. Flormar olsun Mac olsun istediğiniz fiyatta kaliteli ürün bulabilirsiniz. Ben bazen gözlük bazen lens kullanan biri olarak kullandığım ürünlere dikkat ediyorum. Flormar,Mac,Oriflame,Avon,Sephora,NYX,Loreal,Maybelline markaları ben de alerji yapmadı. Ancak kalıcılık açısından Flormar,Mac,Loreal ve Oriflame favorilerim...

4- Kapatıcı ve fondotende kesinlikle sürdükten sonra pudramsı yumuşak bir yüzey bırakan ürünleri tercih etmelisiniz. Bu tip ürünler ciltteki yağı tutarak makyajın akmasını önlerler.

5- Yukarıdaki özelliklere sahip kremleri makyaj yapmaya başlamadan önce sürmeliyiz. Ben Oriflame'in Ecollagen kırışık dolgunlaştırıcısını kullanıyorum. Sürdükten sonra pudramsı yumuşak bir yüzey bırakıyor ve göz dahil yüzün her yerinde kullanılabiliniyor. Alerji yapmıyor. Hassas ciltler de rahatlıkla kullanabilir. Ciltteki yağı cilde hapsederek hem kendi içeriği hem de cildin doğal bileşenleri ile mükemmel bir sonuç ortaya çıkarıyor.
Yüzüm için de Clinique Pore Minimizer kullanıyorum ancak sakın göze yaklaştırmayın...

6- Son olarak Mac Fix+ gibi sabitleyicilerle son noktayı koymak.

Hilalland göz kaleminin akmasını engelleyecek bir kapatıcı sormuş. Marka ismi veremiyorum çünkü benim kullandıklarımın üzerine mutlaka pudra sürerim. Böylece sabitlemiş olurum. Çünkü dediğim gibi ne kadar yağlı ya da sıvı ise o kadar makyajınızı bozar. Sürdüğümüzde altında cildimizi nemli tutan üstünde pudaramsılaşan her ürün güzel sonuç verir.... :)

5 yorum:

Sim dedi ki...

Süper post.. teşekkürler.. üşengeçlikten paketini hala gönderemedim :p bu akşam paketlemeyi planlıyorum.. azimliyim, başarıcam :)

Saglıklımutfak dedi ki...

SAĞOL TEŞEKKÜR EDERİM . ORİFLAME SATAN BİRİLERİNİ BULİİM HEMEN :) SEVGİLER

Dominika dedi ki...

Oriflame'in Ecollagen dudak dolgunlaştırıcısını kullanmıştım bende.. oriflame ürünlerinden çok memnunum... dudaklarımda botox etkisi yaratmasa bile her ürünü güzel..

makeupmonster dedi ki...

bu fotodaki 18 li palet neyin acaba? cıdden guzel gozukuyor... yılbası makyajında oriflame yazmıssın ama aradım yok hızbıryerde..

FashionAndMakeupFreak dedi ki...

Oriflame'in evet. Hatta alt kısmında krem farlar ve rujlar var. Bir altında da pudra, allık ve bronzlaştırıcı ile göz kalemi var. Aplikatörleri bile hiç görmediğim türden ama bir daha üretmediler bunlardan.

Hatta Oriflame'in ürettiği en iyi ve en kullanışlı palet...

Uyarı - Disclaimer

Bu sitede yazılanlar kişisel deneyimleri içermektedir. Yazılardan dolayı oluşabileceklerden Fashion and Makeup Freak sitesi sorumluluk kabul etmemektedir. Yaptıklarınız sizin sorumluluğunuzdadır.

Everything has been written in this blog is about personal experience. Fashion 'n Makeup Freak doesn't accept any obligation. Everything is in your responsibility.


Bu sitede yayınlanan tüm içeriğin kullanım saihibi site sahibine ait olup paylaşılması, kaynak gösterilmeden yasaktır.
Related Posts with Thumbnails